Salam Perjuangan

Saturday, July 30, 2011

Ramadhan... Kau Datang Lagi!

Assalamu'alaikum...

Bismillah...

Setelah Sya'ban menggantikan Rejab,
Kini tiba gilirannya meninggalkan platform,
Pesawat Ramadhan pula mengunjungi lapangan ibadat,
Dan bagaikan semut yang keriangan,
Menyambut pesawat itu dengan takbir dan selawat.

Salamun'alaik... Sahabat, itulah yang dapat kita gambarkan kegembiraan dan kebahagiaan orang-orang beriman dalam menyambut kedatangan Ramadhan, bulan yang penuh barakah. Hati yang sayup dan kekosongan jua melonjak bahagia meraikan kemunculannya. Itulah perasaan yang tergambar pada nur di wajah mereka yang bertaqwa dan rindukan keberkatanNya. 

Ya Allah....jauhkanlah aku dari segala kemungkaran di bulan yang penuh barakah ini. Berikan aku cahayaMu di kesempatan meraikan kedatangan Ramadhan yang mulia ini. Selamatkanlah diriku yang selama ini terkandas dan terleka dengan hiburan dan keseronokan duniawi semata-mata. Dan panjangkanlah penghijrahan itu hingga ke akhir hayatku. Usah Engkau palingkan aku dari jalan kebenaranMu. Bantulah aku. Bantulah aku. Bantulah aku. Amin...

Sahabat... Mari kita sambut Ramadhan dengan penuh kebahagiaan dan ketaqwaan kepada Yang Maha Esa. Dan moga di bulan yang mulia ini, Dia membukakan ruang di hati kita untuk berhijrah dan istiqamah di atas mujahadah kita dalam keredhaanNya. Dari hati yang kaku, membeku dan keliru kepada hati yang pulih dan cerah bersama redhaNya serta bahagia di sisi cintaNya. InsyaAllah. Semoga hati yang menangis kecewa ini dikhabari berita gembira dan hadiah istimewa yang membahagiakan di samping redhaNya. Semoga aku akan istiqamah dalam perjuangan hijrahku..................dan terbuka jalan yang dipermudahkan olehNya untukku menjadi muslimah yang lebih baik. Amin...

InsyaAllah...

Ramadhan.... Selamat Datang. Hati dan imanku mengalu-alukan kedatanganmu dengan mengharapkan keredhaanNya. 

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada semua sahabat dan muslimin dan muslimat seluruh dunia. Gunakan ruang dan waktu tika ini untuk menjadi hamba yang lebih beriman dan baik akhlak dan taqwanya. InsyaAllah. Dan jangan lupa. Mudah-mudahan di kesempatan ini, segala perubahan dan amal itu terus istiqamah hingga ke akhirnya. Andai saya, Siti Nadzirah Binti Anuar ada melakukan sebarang kesilapan dan menghiris hati mana-mana pihak sama ada secara sedar mahupun tidak, saya mohon ampun dan maaf atas segalanya. 

Sekian, wassalam.


=: Salam Mujahadah :=

No comments:

Post a Comment