Salam Perjuangan

Saturday, July 9, 2011

Mengapa Ada Resah

Assalamu'alaikum...

Bismillah...

Duhai teman,
Mengapa ada resah dalam hati ini,
Jika engkau sentiasa di sisi,
Mengapa ada gelisah dalam jiwa ini,
Andai engkau sentiasa menemani.

Duhai teman,
Aku bukan menyalahkanmu,
Kerna bagiku tiada sekelumit salah itu padamu,
Mengertilah,
Aku yang memegang tombak pembunuh,
Akulah yang merejamnya dengan penuh gentar,
Dan aku pemilik senjata tajam itu.

Mengapa ada resah,
Kerna aku terasa bersalah,
Mengapa ada gelisah,
Kerna aku menyemai kasih,
Mungkin inilah perisai yang masih aku genggam,
Tersisa buatku untukmu,
Iman yang masih sudi menemani,
Menyemai rasa itu dengan gelodak jiwa yang memberontak.

Duhai teman,
Aku akan sentiasa mendoakan keselamatan kita bersama,
Dalam mengharungi badai godaan dunia.

InsyaAllah,
Aku menanti.


No comments:

Post a Comment