Salam Perjuangan

Saturday, July 9, 2011

Kebosanan, Kepelikan Dan Kegelisahan

Assalamu'alaikum...

Bismillah...

Hari ni kita buat dua post ye utk back up blog yg dah bersarang lelabah ni. Tengok pada title tu. Kebosanan, Kepelikan Dan Kegelisahan. Haaa.... kita baca ikut kategori yeh. 

Kebosanan
Hari ni hari paling boring dlm minggu ni. Ade motor tp tak boleh nk bawak jauh-jauh. Pasal ape? Lesen P takde dlm genggaman. Huhu... tak dpt lg la. Pokcik yg ejen lesen tu balik kampung. Adeyh. Sepatutnya dpt khamis lepas. Tapi sbb entah pokcik tu salah nombor kot. Dia bg msg tp x sampai pn kt nombor neh. Adeyh. Sabor je la. Kalu ade, dah lama menghilangkn diri bersama kebosanan yg melampau ni ke Sg Gabai sana. Aku suka ke tempat2 yg mendamaikn macam air terjun, tepi pantai untuk tenangkn diri. Biasalah. Hati aku sekarang dah tak sekental dulu. Huhu. Sabor je la.=,=''

Kepelikan
kuning....
Awat? Huhu...atau lebih mudah nk faham, bahasa jawanya Kehairanan. Hehe... Well, mcm yg kalian sedia tahu (For my friends yg duk kt malaysia n yg ikut prkembangan semasa kt malaysia ni lah), hari ni aku diingatkn oleh mak aku dua hari yg lepas jgn jalan KL. Pasal ade perhimpunan BERSIH. Hihi... Hari ni DiGi untung ade org nk tolong promote. 
merah pulak...
Wait. Wait. Aku bkn nak kutuk BERSIH la. Aku cuma wat lawak sikit jak. Bak kata member aku sorang neh, Lan kt dlm facebook status dia. Huhu. Well, kembali pada kenapa dan bagaiman Kepelikan@Kehairanan aku tu boleh ade kn. Hmm. Aku bukanlah nak fanatik sgt psl politik ni kan. Aku cuma nak bagi pandangan je. Bagi aku sebenarnya masalah kita ni, kita sukar terima hakikat bahawa setiap manusia punya pandangan dan pemikiran yg berbeza. Yep. Bagi aku memang gitu. Yelah. Aku rasa lah kan, sepatutnya kita kena give and take tau. Antara yang memerintah dan rakyat yang bersuara. Well, bagi aku kalau kita jadi pendengar dan penerima dengan hati terbuka, insyaAllah konflik macam ni takkan jadi. Mungkin perhimpunan tu takkan ada, kan? Emm.. cuma pandangan aku yg datang dari sanubariku yang tersembunyi tapi ikhlas. Habis tu camne nk perdengarkn suara rakyat? Haaaa.... pergi lah bincang leklok. Bukan susah pn. Yang pihak bersuara kena buat cara aman, jumpa ke, wat appoinment ke, arrange perjumpaan dan perbincangan cara baik ke. Then, pihak sebelah lagi pulak, menerima dengan pintu hati yang terbuka dan cara aman. InsyaAllah, takdenye jadi mcm ni. Adoi.... ni dah susahkn hati orang yg nk keluar. Aku siap kna warning mak aku lagi. Dah tu mak aku terpaksa batalkan nk lawat aku esok psl benda ni. 

sori pokcik2...blog sy x mempopularkn org...
Lagi satu, takdelah nanti ade orang kena tangkap kn? Takdelah yg mak bapak nye jadi banduan sementara. Ingat best ke jd cmtu? Psiko budak2 (anak2 mereka yg ditangkap) tu teruk nnt. Sakit fizikal takdelah sgt, mental tu yg perit. Aku rasa ade segelintir polis yang bertindak tu tak sampai hati sebenarnya nak tahan diorang. Mungkin kot. Sebenarnya banyak penyelesaiannya. Jangan sombong, jangan riak, jangan ikut kuasa dan yang penting jiwa yang bersih tu dalam menerima setiap kritikan dan pandangan. Isk2... fikir la. Aku cuma bg pendapat je. Aku tak salahkn sesapa. Masing2 boleh fikir dan rasional. Aku cuma muhasabah diri jek. Jangan lak korang label aku ape2 ek. Aku pun terkena tau tempiasnya. Huhu...rindu giler kt mak aku sgt2 weyh. (Ni post aku yg betul2 berani mati namanye...huhu...sorila. Aku cuma penduduk Malaysia yang mahukan keamanan dan aku terpaksa luahkn apa yg aku rasa dan pandangan aku. Tak salah kn? Jgn tangkap aku tau...). Hairan aku....sebab ada jalan penyelesaian tapi kita tak nak ambil peduli. Hummm....

Kegelisahan
Sebab............aku taip post kt atas neh. Huhu... dan sebab aku masih diselubungi misteri mainan hati. Huhu.... Yang ni, hanya Allah Yang Tahu. Semoga Engkau tenangkan hati ini Ya Allah.....amin...

Sekian je la ek. Aku takut membebel panjang nnt tak pasal2 aku kena gam. Huhu... Pada sesapa yang baca, aku takde niat nak guris hati korang. Cuma sekadar meluahkan pandangan jak. Terimalah seadanya. Aku redha. Huhu... Maaf atas luka yang tercipta andai ada perkataan aku yang menghiris hati korang. 

Salam sayang.

Wassalamun'alaik...

No comments:

Post a Comment