Salam Perjuangan

Monday, January 10, 2011

Aku Berdosa



Ya ALLAH,
Aku berdosa,
Aku alpa...
Aku leka...
Aku lupa...

Ya Ghaffar,
Ampuni dosaku,
Ampuni dosaku,
Ampuni dosaku.

Ya Rahim, 
Jangan tarik ujian dariku,
Jangan biarkan aku sendirian tanpa ujianMu,
Ampuni aku atas keluhan sebelum ini.

Ya Rabb,
Aku telah mengkhianati cintaku padaMu,
Janganlah Engkau meninggalkanku,
Ampuni dosa-dosaku.

Ya ALLAH,
Sekiranya aku mampu akan ku sucikan jasad dan hati ini dengan selautan air jernih,
Namun, dapat aku rasakan tidak cukup untuk ianya kembali putih dan jernih,
Sungguh hitam dan kotor jasad dan hati ini dengan dosa dan noda,
Aku merayu,
Aku merintih,
Aku mengharap,
Agar Engkau sudi mengampuni hambaMu yang kerdil lagi hina ini.

Ya ALLAH, 
Tuhan Yang Maha Besar,
Ampuni aku,
Ampuni aku,
Ampuni aku.

No comments:

Post a Comment