Salam Perjuangan

Wednesday, January 18, 2012

Aku Tak Sempurna

Bismillah.

Assalamu'alaikum.

Sebak rasa hati waktu ni kerana terasa ada sesuatu bakal terjadi dan bakal mempengaruhi perjalanan hidup Nad lepas ni. Mudah2an ujian dan cabaran yang mendatang dapat ditempuh dengan sabar dan taqwa, Nad pasti setiap ujian tersedia ganjaran hebat dari Yang Maha Esa. InsyaALLAH.


Aku Tak Sempurna

Tika langit cerah bertukar wajah
Setitis air mata bergenangan
Menangis dalam kesakitan
Awan mendung bertebaran
Memahami hati yang kepedihan 
Menanggung ujian dan cabaran

Kiranya kesempurnaan yang kau inginkan
Bukanlah aku sebagai pilihan
Untuk kau jadikan teladan
Dalam meniti kehidupan

Aku tak sempurna
Lantaran dosa dan noda
Yang terpalit hina 
Dalam hidup yang bagai roda berputar
Aku tak sempurna 
Kerna bait-bait cerita
Bakal kau dengar
Menggugat jiwa dan percaya
Sungguh aku berserah kepada-Nya

Cuma percayalah
Kisah itu jadikan pengajaran
Dalam meniti liku hidup yang mendatang
Usah terus hanyut kelemasan

Dunia ini 
Hanya seketika untuk kau rasai
Percaya pintu taubat sentiasa menanti
Biarkan DIA Yang Melindungi

Aku tak sempurna 
Namun kupercaya
ALLAH tahu segalanya.......


*Ya ALLAH, aku berlindung dengan-Mu dari bisikan nafsu dan syaitan serta hasad dengki manusia.*

"Kekasih pilihan ALLAH akan dihadiahi dengan ujian yang hebat, jalannya penuh berliku, tidak dibiarkan hanyut dengan kesenangan yang melimpah tapi dijanjikan dengan dugaan yang tak sudah. Kerana atas kesabaran pasti ada kemanisan. Contohi Asiyah (Isteri Fir'aun), Khadijah, Aisya dan Fatima (r.a) dalam meniti perjuangan sebagai seorang muslimah."

Wallahu'alam. Wassalamun'alaik.

No comments:

Post a Comment