Salam Perjuangan

Monday, January 9, 2012

Hadiah Hari Lahirku

Bismillah.

Assalamu'alaikum.

Wahai jiwa2 yang bahagia, bumi ini tidak layak untuk kalian tangisi. Lihat di mana akhiratmu?

Hadiah Hari Lahirku

Dalam sedar
Dalam sendu
Dalam usia berbaki itu

Usia ini bagaikan
Semakin hampir penghujungnya

Dalam kias
Dalam diam
Aku teruskan berdoa

Harapan
Hadiah untuk nafas lega
Melihat mereka bahagia

Di hari lahirku
Terdetik rasa syahdu
Kiranya aku mampu 
Mengubah dari satu menjadi enam

Hadiah hari lahirku
Bukan sebungkus manisan
Bukan bunga aku impikan
Bukan parti penuh sambutan
Namun satu kepada enam


Tuhan
Jangan Engkau tanduskan aku
Dalam gelora putus asa
Tuhan
Berikan aku nafas baru
Untuk lega melakar bahagia

=: Ingin aku jadikannya lagu syahdu harapanku untuk insan2 kesayanganku. :=

* Dalam syahdu aku titipkan.Sebagai permintaanku, dalam usia yang makin singkat. *



No comments:

Post a Comment