Salam Perjuangan

Friday, January 6, 2012

Kita Masih Mengejar Ilmu

Bismillah...

Assalamu'alaikum...

Ustaz Azhar Idrus, nama seorang penceramah agama yang semakin memuncak naik. Namun, dalam masa yang sama terdapat hamba2 ALLAH yang kurang senang dengan setiap kemajuan dan kemampuannya dalam menyampaikan ilmu agama yang sering didahagakan orang2 yang beriman. 

Sejak akhir2 ini, namanya dikaitkan dengan beberapa fitnah luarbiasa yang datangnya dari hamba ALLAH yang luarbiasa! Kenapa Nad kata luarbiasa ek? Sebabnya, yang memfitnah itu seseorang yang bergelar MUSLIM. Wajarkah? Bukankah kemenangan kepada ilmu dan agama Islam itu sepatutnya diraikan dengan ucapan Alhamdulillah dan sokongan? ALLAH.... Semoga ALLAH selamatkan mereka daripada penzaliman terhadap insan lain dan diri mereka sendiri. Alhamdulillah, Ustaz tenang je hadapi fitnah2 ni. Kalau kita tak buat, buat apa kita nak pongpang2 kan? 

Masa countdown 2012 yg lepas, Ustaz Azhar Idrus turun Shah Alam bersama Zizan ML. Nad masa tu kt Batu Pahat lagi. Takde kesempatan nak tengok. Lagipun malam kan. Nad susah nak pergi, lagi2 kalau sorang2. Ramai yang hadir. Alhamdulillah, lebih ramai yang hadir ke majlis ilmu itu berbanding konsert2 yang ada di sekitarnya. Alhamdulillah lebih ramai yang sedar tentang agama dan kewajipan menuntut ilmu. Nad kalau ada kawan masa tu nak ke sana, memang Nad nak pergi. Takpelah, bukan rezeki Nad kot. Ustaz yang fleksibel, boleh jadi cameraman, main gitar. Menyampaikan ilmu mengikut lapisan masyarakat. Alhamdulillah. 

Oklah. Kita layan video dan gambar sepanjang majlis ilmu tu ek. pastu Nad nk studi statistik II dan fizik moden! (^_^)v 


Poster




Wallahu'alam...sebarkan senyuman dan kasih sayang sesama saudara. InsyaAllah. Wassalamun'alaik. ^_^

No comments:

Post a Comment