Salam Perjuangan

Wednesday, January 11, 2012

Cahaya-Nya

Bismillah.

Assalamu'alaikum.
       Cahaya-Nya


       Dunia mempesona, 
       Dunia yang dikejar, 
       Hingga aku alpa, 
       Terus terleka.

       Hanyut dibuai arus,
       Hingga aku haus,
       Meneguk mencari ketenangan yang kian lupus.

       Resah,
       Gelisah,
       Mahupun gundah,
       Merajai jiwa yang parah,
       Mencari sinar menunjukkan arah,
       Harapanku tak akan punah.

       Kerana yakinku,
       Walaupun berliku,
       Ada cahaya yang aku perlu,
       Kasih-Nya tetap di situ,
       Menyuluh pelusuk hatiku.

       Syukur,
       Pada-Mu, Tuhan,
       Pencipta insan,
       Kasih-Mu menyuluh aku keluar dari bahagia yang fana,
       Masih ada bahagia,
       Yang aku pastinya,
       Dari, keampunan-Mu Ya ALLAH. 


No comments:

Post a Comment