Salam Perjuangan

Friday, April 22, 2011

Sakit Yang Sepi

Assalamu'alaikum...

Bismillah....

Sakit Yang Sepi

Aku tenung laptop yang sangat cantik dan belum habis bayar depan aku. Fikiran aku menerawang ke tempat yang aku rasa tak wajar untuk ke sana. Hati aku tertanya-tanya dengan sendirinya. Memang jiwang agaknya aku ni. Ini apa yg aku nak taip dlm blog aku kali ni...entry lain nnt ye...




Wahai bayu...
Kau tercipta dengan keagunganNya Yang Maha Kuasa,
Aku merasa pipiku yang disapu lembut olehmu,
Dalam diam aku menangis sepi,
Menahan rasa perit dalam hati.

Angin...
Andai kau mampu meniup jauh rasa ini,
Aku relakan,
Aku tidak akan melawan,
Kerna bukan aku menafikan,
Hakikatnya pedih jiwa menahan.

Hijau...
Andai kau mampu menutup pandanganku dengan indahmu,
Aku relakan,
Aku akan menatapmu dengan penuh kesayuan,
Dan kau hiburkan aku dengan kecantikan,
Kerna aku bukan melupakan,
Hakikatnya sakit aku menanggung kerinduan.

Sinar...
Andai kau mampu menerangi sepi hatiku,
Aku relakan,
Aku akan menerima hadirmu dengan seluas keterbukaan pintu hatiku,
Dan kau suluh setiap sudut yang tampak kusam dek air mataku,
Kerna aku bukan terseksa dengannya,
Hakikatnya aku hanya mampu membisu saat dia melafazkan kasih,
Bukan padaku...........

Hujan...
Andai kau mampu menemaniku tika aku mengalir air mata,
Aku relakan,
Aku akan mencurahkan segala dalam esakan,
Dan kau turut sama menangis denganku,
Kerna aku bukan patung yang kaku,
Hakikatnya aku manusia yang bisa mengalirkan air mata,
Saat aku melihatnya dari jauh,
Memendam setiap yang terasa....

Hakikatnya.....
Aku kembali padaNya...
Aku berserah padaNya...
Menerangi bait-bait cintaku dengan rasa tenang damai di sisiNya...
Biarkan aku melihatnya dari jauh...
Mengiringi langkahnya dengan doaku...

Andai aku mencintai.....
Wahai Pemilik Cinta....
Relakan aku melepaskannya....
Jika dia tercipta untukku, kembalikan dia pada sangkar cinta ikhlasku dengan rahmatMu...
Hanya itu yang aku mampu...
Melihat dari jauh, kau melafazkan kasih....bukan padaku...
Merasa dari jauh, kau bahagia....

Wah2....aku ni memang dah jadi minah jiwang lagatnya....haha...korang nilai la sndiri kisah puisi pelik lg hairan aku ni di pagi hari...huhu

Sekian....Wassalamun'alaik... ^^

No comments:

Post a Comment