Salam Perjuangan

Monday, April 11, 2011

Aku, Dia, Mereka...

Bismillah...


Assalamu'alaikum...



Langkah tersasar mencari sesuatu yang hilang...umpama separuh nyawa mengorak langkah pergi meninggalkan diri...sebak hati, sakit dada menahan pedih...menolak itu, cuba menarik ini...aku tersungkur...aku keliru...mata ini sudah dilanda kemarau...doa tulus aku kirimkan...aku sujud...memohon agar Dia menyelamatkan aku dari terus tersungkur di jalan berliku...doaku tulus menitiskan sisa air mata merayu padaNya agar aku terselamat begitu jua mereka...terselamat...ters
elamat dari azabnya di akhirat...doaku tulus moga aku bahagia, mereka bahagia...bertemu di alam syurga...ya ALLAH, sungguh hanya Engkau Maha Mengetahui...selamatkan kami...aku merayu...dengan tulus kasih seikhlas salju...mengharap Engkau menghulurkan bahagia bersama mereka...bantulah aku...bantulah kami... [facebook profile - comment on friend's note]

Aku kasih kerana datangnya ikhlas dari segenap jiwaku...tanpa aku sedar tersembunyi dalam dasar hatiku...aku mengorak menuju ke pelusuk jiwaku...mencari makna tersirat di sebalik damba sanubariku...terlihat namanya tersurat di sebalik timbunan episod hidupku...bercahaya menerangi celahan yang dahulunya rapuh dan hampir menanti belahnya...

Aku bukan gadis biasa...aku punya hidup yang penuh duri menyakiti...hampir kering kolam mataku menahan setiap bisanya sendiri...jiwaku perit memendam pahitnya hempedu ujian...namun, dengan izinNya dia hadir menerangi celahan yang gelap itu...jua dengan lemahnya insani ini, aku menjadi keliru...

Dalam diam, dalam senyum, dalam tenangku...aku memohon tulus padaNya...agar dipertemukan aku dengannya andai bukan di sini...temukanlah aku dengannya di akhirat kelak..izinkan aku menjaga dunia dan akhiratnya...kerna aku tidak mahu impian bertemunya menjadi khayalan semata-mata...


Ya ALLAH...
Aku akui perasaan ini umpama peritnya ditusuk belati...
Aku membatasi agar rasa ini tidak sedikit pun melebihi rasa agungnya cintaMu...
Namun.........

Ya ALLAH...
Kau mengizinkan aku menemui rasa ini...
Dan padaMu jua aku bersujud moga aku bisa peroleh bahagia dengannya...
Andai dunia ini bukanlah tempatnya...
Temukanlah aku dan dia di akhirat dengan wajah yang bercahaya bahagia...
Diiringi dengan rahmatMu...
Izinkan aku menjaga dunia dan akhiratnya...

Kamu....
Izinkan aku menjaga dunia dan akhiratmu...
Dengan doa tulus ikhlas dari dalam jiwaku...
Moga kamu kecapi bahagia di dunia ini jua di akhirat sana...
Jadilah kamu hambaNya yang soleh...
Dan aku berusaha menjadi hambaNya yang solehah...

Ya ALLAH...
Suburkanlah jiwa dan hati-hati kami dengan rahmat redhaMu...

Walau aku masih mencari hakikat cinta...
Satu yang aku pasti...
Cinta Ilahi...
Itulah arah tuju paling utama dalam hidupku...
Aku akan terus mencari dan berusaha membajai...
Ya ALLAH...
Bantulah aku...
Bantulah kami...

Wallahu'alam... 

Hakikatnya....
PadaNya jua aku kembali...

Wassalam...
Nukilan ikhlas -SN@Budak Kecik-

No comments:

Post a Comment