Salam Perjuangan

Saturday, April 16, 2011

Exam Dan Aku

Assalamu'alaikum...

Bismillah...

Exam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kenapakah? Adakah? Bagaimanakah? Siapakah? Apakah? Di manakah?
Aduh....aku cuba untuk redha terima hakikat bahawa aku sedang dilanda masalah. Exam aku kantoi mcm ni skali. Mak aih...sadis sungguh! Semester ni kalau pointer aku teruk lg, alamatnye aku kena repeat exam lah gamaknya...

Kelmarin hari khamis, exam PBT. Mcm nk campak je paper PBT tu kt kutub utara. Soalan thriller habis btl! Mau terjuling-juling mata aku tengok soalannye. Pastu hari Jumaat pnya paper lg syok. Boleh pulak kluar soalan sikit pnya sadis dan membunuh tu. Aku mmg konfirm tak blh jwb. aku kluar awal dri dewan sbb mmg aku dh blank. Bawak paper dgn pnuh keruh di muka. Buat ape tunggu lama2 dlm dewan yg sjuk lg menyeksakn tu. Baik aku angkat kaki before aku jadi mcm mayat dalam peti sejuk kt bilik mayat. jari aku dh biru2 masa tu kot. 

klu blh aku nk jwb mcm ni...blh x?hehe
Dengan lagak org dh siap jawab, aku kluar dri dewan tu. Pastu aku trus ke tmpt motor aku parking. Start motor, trus gerak menuju ke destinasi pling sesuai msa tu iaitu bilik yg aku sgt2 sayangi. Sampai ja bilik, aku melalak dan trus mengilai kerana kegilaan tak trhingga dgn soalan MKK. Mata aku bengkak dan sakit2 lps nangis tu. Then, aku trus p keje. 

muka aku sgt comel mnangis...
mcm baby ni
Smpai tmpt keje mmg muka aku tak boleh tahan lah. Dah serupa dgn tenuk kurang ar ja. Abg Irfan dgn Zul tgk aku dah mcm org sakit pn ye jgk. Aku ape lg. Dengan penuh prasaan dukacita berlalu ke dapur utk mulakan keje. Sampailah aku jmpa dgn bestfriend forever aku kat situ. Dgn linangan air mata yg tak trtahan, aku menangis dpn dia. Ngadu domba sgala yg aku geram sgt2 msa exam td. Entah mcm mna, Mak Embong pulak muncul kt belakang. "Kenapa ni?" bila keluar ja soalan tu, aku terus ja menangis. "Ni mesti pasal exam...dah2...jangan menangis..." terus ja Mak Embong tarik aku dlm pelukan dia. Aku ape lg tambah2 tersedu sedan lah nangis. Akhirnya ada jugak aku blh tumpang bahu utk lpskan kesedihan x trhingga aku ni. Huhuhu....

Lepas tu, kawan2 kt tmpt kerja pn bekerja mcm biasa. Dan mcm biasa, keletah diorg cukup buat aku trsenyum balik lagi2 dgn bestfriend aku yg terus2 bg semangat kt aku. Alhamdulillah.....

InsyaALLAH...aku akan cuba yg trbaik lepas ni. Aku tak mahu extend. Aku nak timba ilmu....

Budak kecik! Kau kena timba ilmu dengan peluang yang dah tersedia ni dengan ikhlas dan keranaNya. InsyaALLAH...

For those who are always make me smile, thanks a lot. I love you so much! ^^

Ok...kawan2 muslimah sekalian....pasni ada post khas utk kita smua ya!!peringatan utk kita bersama....^^

Sekian...Wassalam...



No comments:

Post a Comment