Salam Perjuangan

Sunday, April 17, 2011

Pergi Kerja Dengan Mata Bengkak

Assalamu'alaikum...

Bismillah...

Alhamdulillah...nenek bersyukur diberikan peluang dan ruang olehNya untuk terus bernafas di muka bumi ini. Nenek bahagia walau ada duka yang tersirat. Semalaman menangisi satu pengorbanan yang amat besar dalam hidup nenek. Melepaskan sesuatu yang bukan milik kita. Tak mengapa. Nenek yakin dengan janjiNya. Dia Maha Adil. Setiap pengorbanan yang kita lakukan keranaNya  pasti ada ubat yang lebih cantik di masa akan datang. Hanya satu doa nenek. Setiap yang keluar dari hati nenek adalah kejujuran dan keikhlasan untuk terus berdiri dengan janji nenek. InsyaALLAH. Ok lah. Nenek nak siap-siap nak pergi kerja. Nak mulakan kehidupan yang hilang sedikit sinarnya. Moga sinar Ilahi dapat mengiringi jalan nenek di masa akan datang bersama suntikan semangat dari kenangan bersama dia. 

Nenek perlu bersabar. Hadirnya tak dipaksa. Dia hadir dengan sendirinya. Dan kehadirannya adalah atas kehendak Yang Maha Berkuasa. Nenek perlu jaga dan pegang pada janji nenek. Nenek perlu istiqamah untuk bertemunya nanti. Kalau kita sayang seseorang, kita kena rela lepaskannya demi redhaNya hingga tiba masa dia akan kembali pada sangkarnya. Saya pegang pada prinsip ini!

Ya ALLAH,
Ampuni segala dosa-dosa kami...

Nenek nak call mak. Nenek rindu kat mak. Nanti nenek nak balik lepas exam. Nak falling in love banyak2 kat mak. Waaaaaaaa~~~!!! Rindunya kat kg...

Oklah...wassalam sayang2 cicitku...hihi

No comments:

Post a Comment