Salam Perjuangan

Monday, October 17, 2011

Merenung Alam

Bismillah...

Assalamu'alaikum...

Sahabat2, salam perkhabaran. Salam mujahadah juga buat mereka yang terus berjuang mencari redhaNya. :)

Dalam keheningan pagi ni, elok juga kalau kita pergi berjogging kan? Mesti best! Hehe...udara pun segar. Nak juga jogging ni, tapi pukul 8.30 dah kena gerak ke FST, nak jumpa lecturer. Takpelah. Esok lusa tulat ada. InsyaAllah, sempat jogging lah kejap kan? Jom! ^_^

Jom kita cuci pandangan sikit dengan setiap ciptaan dan kejadian yang telah diciptakan olehNya. Subhanallah. :)

ni gambar dah lama...masa kt perak ritu...lupa nama tmpat

ni confuse sket...wktu pg ke senja ek?hehe

haaa...ni confirm2 bkn Nad yg amek...hehe
Nad xde penyambung USB utk handset Nad ni. Kalau tak boleh kongsi gambar suasana pagi dari tingkap bilik hostel Nad ni. Tenang je. Huhu...Jom lah ramai2 keluar bilik tengok suasana waktu pagi. ^_^

Cantik kan? Damai je rasa. Syukur kita masih diberi peluang untuk terus bernafas dan menikmati keindahan ciptaanNya. Allah Maha Penyayang, Allah Maha Pemurah. DIA lah segalanya buat kita. Kita lupa padaNya, tak sikit pun menjejaskan DIA, tapi kalau DIA lupakan kita, seluruh hidup kita akan terjejas kerananya. Na'uzubillah. Mudah-mudahan kita sentiasa mengingatiNya dalam apa jua keadaan. InsyaAllah. (Peringatan buat diri Nad juga...Nad ni byk sgt pe'el nye..Leka jek...isk3)

Emm...pagi ni kelas dari pagi sampai malam. Agak penat jugak, tapi mudah2an dikuatkan iman nak pergi kelas. Nad rajin tapi malas. Haha...faham2 je la. Ada masa rajin, ada masa bila dah datang penyakit pemalas tu, terpaksa juga paksa2 kan diri. Hee... Katakan TAK NAK pada ponteng kelas. InsyaAllah...hehe...nak ilmu berkat kan...? Lagipun hari ni alhamdulillah ada gap 4jam lepas kelas Fizik Moden. Boleh rehat2. 

Oklah tu. Kita tak perlu malas2 kalau nak ilmu yang berkat dan diredhai ni kan. Kalau malas, ingatkan balik pada tujuan asal kita ke sini. Hidup ini akan sentiasa mempelajari dan menuntut ilmu. Ilmu yang ada tak pernah habis. 

Sampai sini je. Andai ada kekhilafan yang Nad ada lakukan, mohon kemaafan dari kalian. Sayang sahabat2! ^_^

Sekian, wassalamun'alaik. :)

2 comments:

  1. Teringat kat rumah abg.... Kat tepi Laut jugak... anak nelayan.... sebati dengan Laut.... (T_T) rindu..

    ReplyDelete
  2. ini time ade kem gemilang siswi rahim kajai msa thn 1 dl...hehe

    ReplyDelete