Salam Perjuangan

Friday, August 26, 2011

Sudah Aku Terlena

Bismillah...

Assalamu'alaikum...

Pejam mata digenangi airnya
Terlayang minda bersama duka
Sudah...
Sudah aku terbuai oleh mimpinya
Terlena bersama leka

Hanyut perahu yang didayung
Merentasi garisan akal
Melintasi perbatasan
Kerna leka dengan arus dunia

Sungguh
Dihempas kesal 
Namun aku yang seolah bebal
Langkah bagaikan disekat
Oleh batu nafsu yang memberat

Dosa mengejar bersama noda
Menghimpit kotak amal
Rohani semakin menghilang
Iman ucap selamat tinggal

Jangan tinggalkan ku sendirian
Walau dalam jasad yang berdosa
Jauh di dalam sudutnya
Masih punya sekelumit kesal
Mengharap keredhaan
Dan ampunan Tuhan

Jangan biarkan aku
Terus terlena dibuai mimpi
Mimpi yang tak mungkin
Membawaku melayari bahtera
Kebahagiaan di atas sana

Jangan tinggalkan aku
Iman yang semakin tipis
Aku masih perlukan engkau
Beriringan bersama hati
Ditemani jiwa
Dikasihi oleh Dia
Dengan pengampunanNya

Jangan terlena......

.............................................aku terbuai oleh mimpi yang menempah neraka. Astaghfirullah.

Wassalamun'alaik. -.-"

No comments:

Post a Comment