Salam Perjuangan

Monday, August 15, 2011

Aku Mencemburui

Bismillah...

Assalamu'alaikum...

Simbahan angin berpusing
Saat pancaindera tertumpu pada paparan teknologi
Walau hanya kepingan foto
Aku terkesima
Terkedu, membisu dan terus terpaku

Tidak ku jangka
Kolam mata sudah digenangi airnya
Menanti pecahnya empangan yang tersimpan

Sungguh.... aku mencemburuimu
Namun hatiku cuba merelakan
Mungkin ada hikmahnya aku dipinjamkan ke dunia begini

Bersyukurlah wahai pejuang kebenaran
Dadamu terisi dengan setitis ilmu Ilahi
Berdamping seiringan pemburu cintaNya
Sedang ada insan sepertiku
Yang masih di lautan gelisah
Terheret ke ombak noda

Lihatlah pemandangan di.....
Atasmu, kananmu, kirimu, hadapanmu, belakangmu
Indahnya pejuang agama Ilahi
Dihiasi jua perhiasan indah
Wanita solehah
Diiringi bisikan zikrullah
Sungguh.... aku mencemburuimu

Gapailah mujahadahmu
Bersama iringan doa mereka di sisimu
Wariskan perjuanganmu pada penyambung pejuang Kekasihmu
Hulurkan walau setitik dakwat pena ilmu

Aku mencemburuimu
Walau hanya tertumpu lensa mataku pada kepingan foto itu
Tercetak wajahmu menghayati
Bermunajat 
Menangis keinsafan
Tika perhimpunan penuh indah itu...........
Sungguh... aku mencumburuimu.

"Bahasa hati terlerai menjadi kiasan bicara... kau mengerti butir bicaraku... nukilan dalam emosi keinsafan."

Wassalamun'alaik.

No comments:

Post a Comment