Salam Perjuangan

Saturday, June 25, 2011

My Friends


My Friend

Ku pandang langit
Awan berarak… meninggalkan tempat dan terus bergerak
Wajahmu ku tatapi dengan senyuman
Cerianya hatiku bersama denganmu

Aku sandarkan pada pohon rendang
Bersama kenangan menerjah minda
Saat kita bersama tika kecil hingga dewasa

Inilah tempat kita
Inilah pemandangan kita
Menjadi tatapan kau dan aku kala kita bertemu
PadaNya aku ucapkan syukur
Kerana ukhuwwah kita terus utuh

Aku sandarkan pada pohon rendang
Bersama kenangan menerjah minda
Saat kita bersama tika kecil hingga dewasa

teringat aku….
Pernah tika aku marah, kau di sisiku
Melayani kerenah sahabatmu wajah memerah
Kau biarkan aku melepaskan ia
Hingga jiwaku menjadi reda
Akhir kata, kau berikan aku seungkap kata……… “sabar”
Hingga kini masih melekat di ingatanku

Teringat aku….
Saat aku bersedih, kau masih di sisiku
Memujukku masih dengan ungkapan itu……… “sabar”
Hingga hatiku menjadi sejuk
Kau terus tersenyum padaku
Menceriakan semula hariku
Hingga kini masih segar padaku

Tika aku ceria, tika aku berduka,
Kau tetap di sisiku…..
Kaulah sahabatku…….

No comments:

Post a Comment