Salam Perjuangan

Thursday, October 28, 2010

Final Examination Semester 1 2010/2011

Assalamu'alaikum..

Salam mujahadah. Alhamdulillah. Masih diberi peluang olehNya untuk terus beribadat di muka bumi Tuhan ini. Usia sudah menganjak menghampiri 21 tahun. Selama 21 tahun saya bernafas di sini, menjadi hamba yang lemah dan sentiasa memohon pertolonganNya. Saya rasa sangat bertuah, setelah hampir 18 tahun hidup saya terumbang-ambing tanpa pedoman yang sebenar-benarnya, akhirnya saya diberi peluang olehNya untuk kembali menjadi muslimah yang mahu istiqamah dalam penghijrahan ke arah kebaikan. Syukur alhamdulillah.



Hari ini, tanggal 28 Oktober 2010, tarikh bagi sesetengah pelajar UKM yang menduduki peperiksaan akhir semester 1 2010/2011. Ada yang berdebar-debar dan ada yang nampak relaks. Saya telah mencipta rekod dalam kehidupan sebagai pelajar UKM (personal record) menjadi pelajar pertama keluar dewan peperiksaan, menjawab soalan dalam masa 1 jam. Masa sebenar 2 jam. Agak cepat juga lah. Jawab memang boleh jawab, tapi dalam masa yang sama tak boleh tahan tahap kesejukan kat dalam dewan tu. Pelajar lain ada juga lah yang bawa sweater, saya ni alahai bergantung pada baju kurung yang dipakai saja lah. 

Alhamdulillah. Buat masa ni dah dua paper yang lepas. Tinggal paper yang boleh saya katakan "killer paper" saja yang tinggal iaitu paper OR dan kalkulus pembolehubah kompleks. Next week, paper OR. Banyak lagi yang kena cover. Memang subjek yang agak susah. Tetapi apakan daya, saya yakin bahawa saya boleh lakukannya. Sebab mak saya kata saya genius. Jadi saya kenalah prepare diri saya untuk jadi genius. Hehe..

Oklah. Nak prepare ni untuk paper OR. Fikiran tengah bercelaru. Agak celaru lah. Mak tengah demam, adik pula minta pinjam duit, duit pula hampir kering, makan sekali sehari dan penyakit gastrik dan penyakit "entah apa2" pula menyerang. Migrain pula jangan cerita lah. Dalam masa yang sama saya risaukan sesuatu. Ya ALLAH, ampuni aku. Saya tegur seseorang supaya jaga pergaulannya dengan berlainan jantina, tapi saya sendiri khilaf buat hal yang sama bila dia dah tak buat macam tu. Tanpa saya sangka saya pun buat perkara yang sama. Komen2 di facebook, walaupun nampak macam serius, tapi...... Ya ALLAH, laghanya perkara ni. Ya ALLAH, bukakanlah pintu hatinya untuk memaafkan aku. Aku menyesal. Aku silap. Sekalipun secara tidak aku sedar. Mujurlah Engkau lintaskan hal itu dalam hatiku pagi tadi. Astaghfirullah.... T_T

Ya ALLAH, damaikanlah hatiku. Tenangkanlah jiwaku. Tenteramkanlah fikiranku. Permudahkanlah segala urusanku. Amin~

Salam perjuangan. 
Wassalamun'alaik.

4 comments:

  1. Good luck for ur exam... buat y t'baik k...
    windu nk jumpe ko...

    ReplyDelete
  2. Insyaallah boleh. Selamat maju jaya... =)

    ReplyDelete
  3. ira : mak aih...rindu yek?hehe...insyaALLAH...nnt b4 cuti sem aq p umah ko brsakan2 kita bergurau snda yek..hehe...rindu gak kt ko...raye haji ni balik kg x?nenek rindu tuuuu...(^^,)

    saudara fatah : insyaALLAH...terima kasih...dh lepas pn examnye..alhamdulillah...Dia permudahkn... lepas ni kal kompleks pula ya...semoga dipermudahkan dan ditenangkan hati ketika menjawab nanti... ^_^

    ReplyDelete
  4. bile ko strt cuti sem? xpasti lg la blik ke tak... ko kena tanye ayah aku laa sbb dia y tentukn kiteorg blik ke tak... ngan kak nora skali... bos dia kadang2 xbtul skit... time cuti pun dia suh keje...cheh!!

    ReplyDelete