Salam Perjuangan

Thursday, March 10, 2011

Aku Hanya Penumpang


Assalamu'alaikum...

Bismillah...

Umpamanya aku hanya di belakang,
Mengekori langkahmu,
Merasai tempiasnya kasihmu.

Namun,
Aku mengucapkan syukur,
Kerna kau sudi memimpinku,
Mengasihiku,
Walau aku hanya seorang penumpang.

Raut tuamu membangkitkan rinduku,
Pada sesuatu yang masih menjadi mimpi,
Mimpi yang membingitkan tidurku,
Menyesakkan dadaku,
Semoga aku tabah dalam penantianku.

Bibirku membisu,
Namun hatiku merayu mengharap,
Pada Dia Yang Satu,
Semoga bila mimpi itu hadir menjadi nyata,
Aku masih layak mengekorimu,
Walau dari belakang,
Kerna jasamu sudi menerimaku sebagai penumpang kasihmu.

Doa aku titipkan buatmu...
Sekalipun aku hanya penumpang.

= : Aku Hanya Penumpang : =

Salam kasih... rindu pada familiku~~ T^T

Wassalamun'alaik...

No comments:

Post a Comment