Salam Perjuangan

Friday, February 18, 2011

Wahai Hati Tenanglah

Assalamu'alaikum...

Bismillah...

Perjuangan yang belum selesai. Bila hati dan lidah bercanggah dalam setiap tindakan, terasa beban memberat di bahu dan sesak di dada. Fikiran terganggu. Hakikatnya, diri ini hanyalah insan biasa yang berusaha dan terus berjuang dalam perjuangan sekalipun kadang-kala tersalah langkah dalam kehidupan seharian.

Mata yang melihat tidak semestinya boleh menilai sepenuhnya diri manusia. dan kadang-kadang manusia lebih memikirkan tentang pandangan manusia dari pandangan ALLAH terhadap diri mereka. Ya, teruskan perjuangan. Jangan mudah putus asa. Mereka hanya perlu berkata-kata. "Oh, dia nampak je macam tu! Tapi....". Ya, mereka semudah itu berkata-kata. Lidah mereka mudah berbicara. Hakikatnya hati manusia siapa yang boleh baca melainkan ALLAH SWT?

Usah pedulikan apa yang mereka katakan. Jiwamu memberontak bererti hatimu punya kesedaran. Cuba untuk keraskan lagi dan pertingkatkan lagi usaha mujahadahmu atas jalan yang diredhaiNya. Usah gentar dan berputus asa untuk terus memohon ampun dariNya, mohon petunjuk dariNya, mohon kekuatan dariNya.

Sebaik-baik harapan adalah harapan yang kau letakkan padaNya dan keyakinan yang ada dalam dirimu terhadapNya.

"aku bukanlah wanita yang punya kecantikan, kekayaan dan keturunan yang terbaik. Namun, aku berusaha untuk bertaqwa padaNya. Bukan bererti aku mengatakan 'Oh, akulah yang terbaik. Aku beriman dan setanding dengan srikandi Islam.'. Terkadang aku kecundang dalam arus dunia, namun aku percaya padaNya. ALLAH Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Aku berusaha sekalipun aku kadang kala jatuh dalam permainan dunia. Aku akui khilafku. Dan ku pohon maaf andai tingkahku menjadikan kamu was-was denganku. Aku percaya pada kesempatan yang terbuka luas buatku untuk berubah. Selagi terdaya, aku akan berjuang habis-habisan melawan nafsu yang menggoda dan tak kira apa yang melanda, redhaNya menjadi destinasi utamaku. Doakan aku dan tegurlah aku dengan lidahmu yang berhemah sebagai tanda kasihmu terhadap saudara seagama denganmu."

Destinasi Cintaku.

Salam mujahadah.

Wassalamun'alaik.

3 comments:

  1. duhai akaq ku...bersabar lah...jgn mudah berputus asa...semua dugaan yang dibrikn oleh-NYA ada hikmahnya...maka bersabar lah...ALLAH itu adil...

    ReplyDelete
  2. Ingat janji-janji-NYa....

    ReplyDelete
  3. @Cik Anon/adikku : huhu...insyaAllah, syg... :)rindu kamu...

    @justnaim : insyaAllah... :)

    ReplyDelete